top of page

In-company workshops

Het doel van de in-company workshops is dat de teamleden én ontwikkelaars een goede basiskennis krijgen over UX design en zelf gebruikersvriendelijke schermen en sites kunnen opzetten, de klant beter kunnen adviseren en minder afhankelijk zijn (externe) UX specialisten.

Een voorbeeld van een 1-daagse op-maat in-company workshop die wij onlangs bij Telegraaf Media Groep hebben verzorgd. 
Een week voor aanvang vond er een intake gesprek plaats. Het programma van de dag zag er als volgt uit:

10.00-11.00 uur: 

Analyseren van bestaande klant data bronnen en Google analytics resultaten doornemen. We zullen waarden toekennen aan de diverse bronnen. 
 

11.00-12.00 uur 
Expert review: de trainer gaat middels vooraf aangegeven toptaken, door de applicatie zijn taken uitvoeren. De trainer komt diverse pijnpunten en pluspunten tegen. De beoordeling gebeurd via de 10 usability heuristics van Jacob Nielsen.

12.00-14.00 uur
Deelnemers leren zelf hoe een expert review kunnen afnemen bij elkaar en passen dit direct toe.

 

14.00-16.00 uur
Als team een UX Strategie ontwikkelen

  1. Presenteren van Business probleemstellingen en gebruikersbehoeften

  2. Kpi's herschrijven/ontwikkelen

  3. Schetsen maken/wireframes feeback geven

  4. Testen schetsen/wireframes met expert review

 

16.00-17.00
Onderzoek naar oplossingen voor meest belangrijke ontwerp problemen. Best practises onderzoeken, uitprinten, ophangen en analyseren.

PERSONA WORKSHOP

IN-COMPANY OF BIJ ONS OP KANTOOR
1 DAG

Deze workshop bestaat uit een ochtend- en een middagdeel. 's Ochtends bepalen we de doelgroepen van je applicatie op basis van de beschikbare informatie en ontwikkel je een framework voor de persona. 's Middags vullen we de persona in en creëren we user scenario's die in een scrum gebruikt kunnen worden om epics vast te stellen.

Doelgroep

Deze workshop is bedoeld voor UX designers, visueel ontwerpers, executives, IT-verantwoordelijken en marketingmanagers binnen bedrijven. 

Min. 4 tot maximaal 12 deelnemers.

 

Duur

7 uur + gratis intake gesprek van 1 uur.

Twee Senior UX consultants/docenten zullen de gehele dag aanwezig.

UX GAMIFICATION WORKSHOP

IN-COMPANY OF BIJ ONS OP KANTOOR
1 DAG

In deze workshop leer je user centered gamification toe te passen. Met een kaartset van 11 gamification kaarten en een bijpassend gamification framework unlock je game principes in je applicatie. Meer informatie vind je hier. Deze workshop kan ook in het Engels gegeven worden.

Doelgroep
Deze workshop is bedoeld voor UX designers, visueel ontwerpers, executives, IT-verantwoordelijken en marketingmanagers binnen bedrijven.

Min. 4 tot maximaal 12 deelnemers.

 

Duur

7 uur + gratis intake gesprek van 1 uur.

Twee Senior UX consultants/docenten zullen de gehele dag aanwezig.

INNOVATIE BRAINSTORM SESSIE

IN-COMPANY OF BIJ ONS OP KANTOOR
1 DAG

In deze innovatie brainstormsessie definiëren we

's ochtends de probleemstelling en verzamelen we alle ideeën en best practises. In de middag kijken we kritisch naar de output en ontwikkelen we ideeën door tot concepten.

Voor wie?

Deze workshop is bedoeld voor UX designers, visueel ontwerpers, executives, IT-verantwoordelijken en marketingmanagers binnen bedrijven. 

Min. 4 tot maximaal 12 deelnemers.

 

Duur

7 uur + gratis intake gesprek van 1 uur.

Twee Senior UX consultants/docenten zullen de gehele dag aanwezig.

REVIEW SESSIE

IN-COMPANY OF BIJ ONS OP KANTOOR
1 DAG

Zoek je een kritische blik?

Tijdens deze review sessie houden we samen bedrijfsspecifieke ontwerpen en UX problemen tegen het licht. Twee UX consultants/docenten lichten hun aanpak toe en ontwerpen mogelijke oplossingen.

Voor wie?

Deze workshop is bedoeld voor UX designers, visueel ontwerpers, executives, IT-verantwoordelijken en marketingmanagers binnen bedrijven. 

Min. 4 tot maximaal 12 deelnemers.

 

Duur

7 uur + gratis intake gesprek van 1 uur.

Twee Senior UX consultants/docenten zullen de gehele dag aanwezig.

WAAR KOMEN ONZE CURSISTEN ZOAL VANDAAN
bottom of page