top of page

UX Workshop
Customer journey mapping

Ga visueel aan de slag met je eigen case in 1 dag in Smaply

Workshop

Customer journey mapping is een van de vele tools die kunnen helpen om in kaart te brengen hoe mensen de dienstverlening van een organisatie ervaren om deze vervolgens te kunnen verbeteren. Ook kun je de tool inzetten om jouw beeld van een dienst te bespreken met je collega’s, zodat de communicatie erover makkelijker wordt. Een standaard format bestaat niet, maar de mate van succes is wel afhankelijk van hoe je dit hulpmiddel inzet. 

 

Het een erg handige tool om na te gaan waar gebruiksvriendelijkheid nog verder geoptimaliseerd kan worden. De mapping die je maakt betreft mensen rondom de dienst/product. De gebruiker of medewerker kan degeen zijn die de reis maakt. Of een leverancier, front-end developer, helpdesk medewerker of klant. 

Wat zijn de valkuilen van customer journeys? En welke trends zijn er binnen customer journey mapping? Wanneer zet je welk soort customer journey in? Al deze vragen komen aanbod, en je leert er zelf eentje maken in de software Smaply, die een jaar gratis bij deze cursus zit!

 

Voor wie?

✓ UX designers (junior, medior en senior), service designers

✓ Visual designers, grafisch ontwerpers, user interface ontwerpers

✓ Front-end developers, functioneel ontwerpers, product owners

✓ Online marketeers/conversie specialisten, webredacteurs

✓ Start-up owners

 

Na aanmelding vindt een telefonische intake plaats. We maken dan even kennis en bespreken je wensen en verwachtingen.

KORTING
vanaf de 2e training

Zo'n 40% van onze cursisten volgen meerdere trainingen bij ons. Daarom geven we nu 10% korting op iedere volgende training die je bij ons volgt!

PROGRAMMA CUSTOMER JOURNEY MAPPING

Dag 1: Het maken van customer journey's als onderdeel van service design

10.00-12.00 uur
 Theorie achter customer journey's

 Voorbeelden van verschillende customer journey's

 Stappenplan hoe een customer journey te maken

 Praktische tips hoe meer draagvlak te creëren voor UX met customer journey's 


13.00-14.00
 Groepsopdracht om een customer journey te maken


14.00-17.00
 Individuele opdracht customer journey maken voor je eigen case

Programma

AGENDA CUSTOMER JOURNEY MAPPING

Agenda

PRAKTISCHE INFO

Aantal deelnemers

5 tot 6

 

Duur & Kosten 

1 dgn. voor € 548,- excl. 21% BTW

 

Inschrijven

Nadat je je via deze site hebt ingeschreven, ontvang je een bevestiging per mail. Daarna volgt een factuur en na betaling is je inschrijving compleet. 1 á 2 weken voor aanvang van de training bellen we je voor een telefonische intake. Dit om de wederzijdse verwachtingen te matchen en te kijken of je specifieke behoeftes hebt waar we aandacht aan kunnen schenken.

 

Locatie

Afhankelijk van cursusdata waarvoor je inschrijft:

 

Faciliteiten

Inclusief 1 x lunch en cursusmateriaal

Eigen laptop meenemen. Er zijn geen leenlaptops beschikbaar.

Specifieke software of vaardigheden niet vereist. 

 

Een beveiligde laptop is geen probleem, het is alleen van belang dat je ermee online kan. We zoeken veel op het internet, dus er is geen specifieke software(kennis) vereist. Dit om het verschil tussen cursisten met veel of juist weinig ervaring met specifieke software programma's te minimaliseren.

Gaan trainingen altijd door?

Bij 4 of meer cursisten gaat de training door.

Krijg ik een certificaat?

Yes! Je krijgt bij al onze cursussen een gerenommeerd certificaat mee.

 

Tijd

10.00-17.00 uur

Praktisch
GRATIS BIJ WORKSHOP CUSTOMER JOURNEY

1 jaar Smaply software licentie!

Met Smaply kun je in
no- time persona's, stakeholder maps en customer journeys maken

TRAINER CUSTOMER JOURNEY MAPPING

Kaj van Leeuwen

Specialiteiten: interface design, interaction design, customer journey mapping, design thinking, UX design management. LinkedIn profiel

Kaj is een generalist en werkt veelal als (allround) UX designer in wisselende rollen zoals UX consultant, interaction designer of design researcher. Hij vindt aandacht voor details belangrijk voor het creëren van een optimale klantervaring, maar alleen wanneer de grote lijnen niet uit het oog worden verloren. Kaj wisselt graag kennis uit binnen en buiten projecten. Hij verzorgt regelmatig workshops en trainingen op het gebied van customer experience en user experience design.

Trainer

LIEVER EEN ANDERE TRAINING?

UX 1

BASIS

  • ux briefing

  • persona's

  • user research

  • content analyse

  • sitemapping

  • informatie architectuur

  • user scenarios

  • wireframes schetsen

  • usability/AB-testing

  • paper prototyping

UX 2

GEVORDERDEN

  • customer journeys

  • expert reviews

  • ux strategie

  • focus groepen

  • business goals & user needs

  • card sorting

  • user centered gamification

  • micro interacties

  • atoms style guide

  • KPI's schrijven

UX

PROTOTYPING

  • wireframes schetsen

  • paper prototyping

  • sketching

  • prototype software

  • wireframe software

  • wireframes testen

IN-COMPANY

UX Workshop Customer journey mapping als een in-company maatwerk workshop volgen? Dat kan!

Wij verzorgen de UX Workshop Customer journey mapping ook als een in-company maatwerk workshop. Handig als je met meerdere collega's deze training wilt gaan volgen. Advies nodig? Neem contact met ons op.

bottom of page